Share
price

QRF
Hoofdsponsor Retailer of the Year Belgium 2018
QRF Header Image

Blokker maakt winkels ‘gezelliger’03.09.2018

Blokker investeerde de laatste maanden grondig in haar winkelnetwerk en vernieuwde maar liefst vierhonderd winkels naar het nieuwe concept. Klanten van de keten ervaren dat nieuwe concept echter als ‘steriel’ en ‘leeg’. Blokker ziet het belang in van de winkelbeleving en gaat opnieuw aan het werk.

De vernieuwingen van de afgelopen maanden betekenden een volledige opfrissing van het interieur én een aanpassing van het assortiment: maar liefst 2000 artikelen werden achterwege gelaten. Niettemin blijkt de nieuwe formule niet helemaal naar de zin van de klanten. Die willen dat hun winkelervaring ook plezierig is; winkels zijn dan ook hét uithangbord van een merk.

CEO Ludo Blijvoet spreekt in eerste instantie over het voller maken van de winkels door enerzijds een heleboel van de geschrapte producten terug te halen en anderzijds ook nieuwe producten aan te bieden, zoals babyspullen. Daarnaast zal de inkleding van de winkels opnieuw aangepast worden.

Blokker boekt na moeilijke jaren ook stilaan weer omzetgroei. Blijvoet is voorzichtig maar spreekt van een ‘omslag’.

 

Bron: https://retailtrends.nl/news/53791/blokker-nbsp-wil-winkels-gezelliger-en-voller-maken, 03/09/2018.