QRF Header Image

Jong beursgenoteerd bedrijf met ambitie

Het verhaal van Qrf begon enkele duizenden jaren geleden bij de vorming van de eerste steden en markten. 

Grote en succesvolle steden zitten in ons collectieve geheugen gegrift. Dat is niet vreemd, want steden zijn al eeuwenlang the place to be. Sociaal contact, beleving en retail zijn de redenen om te kiezen voor het stedelijk leven.

Dit succesverhaal heeft Qrf in 2013 naar de beurs gebracht met ambitie. Vastbesloten om een mooie vastgoedportefeuille uit te bouwen in de niche van binnenstedelijk winkelvastgoed zijn we de afgelopen jaren ijverig aan het werk geweest. Ondertussen is Qrf City Retail actief in 13 Belgische en 5 Nederlandse centrumsteden. 

De core van ons verhaal is retail in de binnenstad, een product dat al eeuwen meegaat en nog eeuwen zal meegaan. Dat drijft ons beleid om te investeren in binnenstedelijk winkelvastgoed op locaties die het verschil kunnen maken, die sfeer uitstralen, die historisch of net heel trendy zijn.

Want retail is een dynamisch product en moet zich continu heruitvinden om relevant te blijven. Het gedijt dus het best in een veranderlijke omgeving. De stad is al eeuwenlang dé plek om te wonen, te ontspannen, te werken en te vernieuwen en is dus de logische keuze om aanwezig te zijn, voor de retailer én dus ook voor Qrf als vastgoedeigenaar.

In de hedendaagse volwassen digitale maatschappij blijft retail een belangrijke rol vervullen. Steden zijn pioniers van de digitale verandering en daarom ziet Qrf de toekomst van de retail in de stad, net als Trendwatchers en internationale onderzoeksbureau's die voor binnenstedelijke retail een mooie rol blijven zien weggelegd.

Logisch, een monument dat al duizend jaar meegaat zet je natuurlijk niet meteen opzij.